| Motorowe / Formuła 1

Formuła 1 2023. Red Bull. Amerykańska sielanka czy latynoska telenowela?

Prezentacja bolidu Red Bull RB19 na nowojorskim Manhattanie. Wizualnie nie różni się niczym od swego poprzednika, ale pod względem osiągów ma być znacznie lepszy (fot. Getty)
Prezentacja bolidu Red Bull RB19 na nowojorskim Manhattanie. Wizualnie nie różni się niczym od swego poprzednika, ale pod względem osiągów ma być znacznie lepszy (fot. Getty)
Sebastian Muraszewski

Nikt nie ma tak mocnej pozycji przed nowym sezonem jak Red Bull. Wszystko wskazuje na to, że ekipa należąca do producenta napojów energetycznych będzie w tak dobrej pozycji jak na początku poprzedniej dekady. Przeszkodzić jej w tym mogą tylko wewnętrzne dysonanse.

DALSZĄ CZĘŚĆ PRZECZYTASZ POD REKLAMĄ

Czytaj więcej: Mercedes. Odzyskać utracone mistrzostwo


Sportowe dziedzictwo

Kilka miesięcy temu po długiej chorobie zmarł twórca koncernu Red Bulla Dietrich Mateschitz. Jego wpływ na współczesny sport, szczególnie motorowy był ogromny, a dokładne opisanie jego działań w tej dziedzinie wymagałoby niejednego artykułu. Mówiąc pokrótce: perełką w sportowej machinie Red Bulla pozostaje Formuła 1, czyli zespół fabryczny i AlphaTauri, ale kierowców ze znakiem czerwonego byka można było ujrzeć też w serii NASCAR. Mateschitz miał też w swym władaniu tor w mieście Spielberg, który dzięki jego staraniom zmienił nazwę na Red Bull Ring i ponownie gościł wyścigi F1 o Grand Prix Austrii bądź Styrii, jak to było w sezonach pandemicznych.

W ostatnich dniach pojawiały się plotki o zmianach w strukturze właścicielskiej aktywów należących do Red Bulla w Formule 1. Niemiecki magazyn "Auto Motor und Sport" cieszący się dość dobrą renomą w środowisku, podał informację o chęci sprzedania bądź przeniesienia zespołu AlphaTauri przez akcjonariuszy Red Bulla. Wiadomo, że obecna sytuacja finansowa na świecie zmusza do podejmowania decyzji ograniczających wydatki, są też inwestorzy pałający chęcią wejścia do najszybszej serii wyścigowej na świecie, co jest możliwe niemal wyłącznie przez nabycie udziału w jednej z dziesięciu ekip. Szef AlphaTauri Franz Tost zaprzeczył jednak wszelkim doniesieniom o zmianach w funkcjonowaniu zespołu.

Kwestie finansowe były również gorącym tematem rozmów w zespole Red Bulla w zeszłym sezonie. I podobnie jak w przypadku wymienionym w poprzednim akapicie, zaczęło się od nieoficjalnych informacji. Jesienią po padoku i w mediach społecznościowych niosły się wieści o rzekomym przekroczeniu limitu wydatków budżetowych przez ekipę Czerwonych Byków w sezonie 2021. Mistrzostwo wywalczone przez Maxa Verstappena wywołało wiele dyskusji ze względu na przebieg decydującego wyścigu. Podobnie jak wtedy, do ich powstania ponownie przyczyniło się FIA, które swym brakiem zdecydowania roztaczało atmosferę tajemniczości służącą wyłącznie wielbicielom teorii spiskowych.

Naruszenia dokonane przez Red Bulla określono jako "drobne", czyli nie wykraczające poza 105% limitu. Linią obrony zespołu był jednorazowy charakter tych wydatków, związany z chęcią zapewnienia pracownikom jak najlepszych warunków do wykonywania swoich obowiązków, czyli zapewnienia sławnego już w świecie Formuły 1 cateringu. Sprawa skończyła się nałożeniem kary w wysokości 7 milionów dolarów oraz ograniczeniem o 10 procent możliwego czasu pracy nad bolidem w tunelu aerodynamicznym. Konkurencyjne zespoły uważają te restrykcje za zbyt łagodne.

Poprawić doskonałe

Red Bull w zeszłym sezonie po raz pierwszy w erze hybrydowej zdobył dublet tytułów mistrzowskich. Kierowcy jeżdżący bolidem RB18 wygrali 17 wyścigów na 22, z czego aż w piętnastu najlepszy był Max Verstappen. Holender być może nie zdobył najwięcej pole position, ale dzięki swojemu nadzwyczaj dobremu tempu wyścigowemu oraz wykorzystaniu pomyłek innych zapewnił sobie zwycięstwo w klasyfikacji kierowców na cztery rundy przed końcem sezonu. Po raz kolejny z winy FIA w niecodziennych okolicznościach - zamieszanie dotyczące punktacji Grand Prix Japonii było tak spore, że wiary nie dawano nawet oficjalnym grafikom oraz ogłoszeniu nowego mistrza świata.

Holender jest perfekcyjnym owocem kompleksowego programu Red Bulla w Formule 1. Ma na koncie wiele rekordów w kategoriach zaczynających się od słowa "najmłodszy", ale nie dotyczy to mistrzostwa świata. Długo nie dysponował bolidem, który by na to pozwolił, dodatkowo musiał dojrzeć, by prezentować stabilną formę. Na pobicie wyniku Sebastiana Vettela, również jeżdżącego wówczas w Red Bullu, było o rok za późno. Dwudziestopięciolatek rozwija się intensywnie, a szczyt jego możliwości wyścigowych jest jeszcze przed nim.

Wszystko zależy od możliwości inżynierskich zespołu, nad którymi czuwa Adrian Newey. Jak stwierdził Alexander Albon, partner zespołowy Verstappena przez półtora roku, bolid Red Bulla jest ustawiany tak pod styl jazdy Verstappena, by wykorzystywać w pełni jego potencjał. Jeżdżący z Holendrem mogą narzekać na nadmierną nadsterowność pojazdu, co wpływa na pogarszanie ich wyników, ale Verstappen dzięki temu może zdobywać kolejne triumfy. Na specyfikę auta Red Bulla uwagę już wcześniej zwracał Jenson Button, mistrz świata z 2009 roku i ekspert telewizyjny.

Uwielbienie w Holandii dla rodzimego kierowcy przypomina to, co w naszym kraju działo się w najgorętszych okresach "małyszomanii". Wyścigi Formuły 1 cieszą się tam milionowymi oglądalnościami, chociaż po zmianie nadawcy na serwis streamingowy Viaplay doszło do spodziewanych spadków. Wszędzie tam, gdzie jeździ Verstappen, towarzyszy mu morze kibiców w pomarańczowych strojach czy, co nie jest powodem do chluby, wypuszczających race w tych kolorach, znacznie ograniczając widoczność. To zjawisko zostało dostrzeżone też przez władze Formuły 1, które przyznało organizację Grand Prix holenderskiemu Zandvoort po 36 latach przerwy.


Jednym ze sponsorów Verstappena jest Jumbo, czyli największa sieć supermarketów w kraju. Od roku kierowca współpracuje z Viaplay, co przekłada się na powstawanie specjalnych materiałów przez tego nadawcę. Obecny mistrz świata wciąż pozostaje wierny swoim pasjom z dzieciństwa. Jedną z nich jest simracing. Uczestniczył w wirtualnym Le Mans, gdzie dał wyraz swego niezadowolenia ze względu na liczne problemy techniczne. W tygodniu przed Grand Prix Bahrajnu można było go zauważyć na serwerach iRacing, gdzie jeździł na torze Sebring będąc zalogowanym na koncie pod personaliami jego ojca.

Brak wzajemności

Był taki kraj, gdzie Verstappen cieszył się podobną renomą jak w Holandii. Podczas dwóch poprzednich edycji Grand Prix Meksyku kibice traktowali go jak idola, uciekając się nawet do gwizdów w reakcji na występ Lewisa Hamiltona po wyścigu. Verstappen świętował sukcesy wspólnie z Sergio Perezem, chwalił go również za postępowanie w czasie Grand Prix Abu Dhabi 2021, gdzie Meksykanin przez jak najdłuższy czas przytrzymywał Hamiltona za sobą, pozwalając Verstappenowi na dojście do rywala. Mogło się wydawać, że Red Bull po latach poszukiwań znalazł idealny duet kierowców.

Na tym obrazie w zeszłym roku zaczęły się pojawiać coraz większe rysy. Dwa tygodnie po idyllicznej atmosferze z Meksyku między kierowcami doszło do poważnej scysji. Podczas Grand Prix Brazylii Verstappen był już pewien mistrzostwa, a Perez toczył zaciętą walkę o wicemistrzostwo świata. Holendra zajmującego szóste miejsce poproszono o przepuszczenie swego kolegi na ostatnim okrążeniu, by ten mógł zdobyć więcej punktów. Zlekceważył tę prośbę, a w odpowiedzi na pytania dotyczące tej sprawy mówił, że miał ku temu swoje powody.

Przywołano sytuację z kwalifikacji do Grand Prix Monako, gdy kraksa Pereza przyczyniła się do wywalczenia przez niego wyższego miejsca od Verstappena i późniejszej wygranej w wyścigu. Zastanawiano się, czy zachowanie Meksykanina było celowe. Sprawy między kierowcami Red Bulla przybrały kuriozalny obrót. Doszło do tego, że matka Verstappena uciekała się do komentarzy na temat… życia prywatnego Pereza. Holender zaoferował mu jednak pełne wsparcie podczas ostatniego wyścigu w sezonie, Grand Prix Abu Zabi. Niewiele mógł zrobić, a wicemistrzostwo ostatecznie przypadło Charlesowi Leclerkowi.

Perez nie może wyprzeć ze swej pamięci tego epizodu. Tuż przed początkiem sezonu stwierdził, że wciąż nie może zrozumieć, czemu Verstappen go nie przepuścił, mając w pamięci to, co dla niego w przeszłości robił, poświęcając niejednokrotnie możliwość zdobycia wysokiej pozycji. Tym razem postawił twarde ultimatum - jeśli Holender nie będzie skłonny do pomocy, to on odpłaci się tym samym. Christian Horner, szef zespołu Red Bulla, chce wygasić wszelkie spory, pokładając dużo wiary w zdolności Pereza, zapewniając, że bolid RB19 będzie odpowiadał potrzebom obu kierowców. Kontrakt Meksykanina trwa do końca sezonu 2024.

Nowa ziemia

Do Red Bulla wrócił ten, który opuścił go cztery lata temu. Daniel Ricciardo będzie tegorocznym kierowcą testowym zespołu, poprawiając wizerunek Red Bulla w Stanach Zjednoczonych, gdzie jest niezwykle popularny. Australijczyk pojawił się między innymi w popularnym programie telewizyjnym Stephen Colbert’s Late Show. Symbolem zwrotu w stronę USA była organizacja prezentacji nowego bolidu w Nowym Jorku. Co prawda malowanie na sezon 2023 nie różni się praktycznie od tego znanego z 2022 roku, więc kibice mieli prawo czuć się rozczarowani, ale otrzymają możliwość zaprojektowania swojego na wszystkie trzy wyścigi w USA.

Dużo ważniejszą rzeczą było ogłoszenie umowy z Fordem. Amerykańska firma zobowiązała się do dostarczania jednostek napędowych zespołom Red Bulla i AlphaTauri przez pięć sezonów poczynając od sezonu 2026. Ma to być czas zmian w silnikach, które polegają między innymi na zwiększeniu udziału energii elektrycznej oraz wykorzystaniu w pełni syntetycznego paliwa, ograniczenia będą dotyczyły też jego spalania. Ford ma doświadczenie w tworzeniu jednostek hybrydowych, a zaangażowanie do współpracy Amerykanów pomoże w zyskaniu sympatii tamtejszych kibiców.

Na razie Red Bull wciąż musi konsultować się w kwestiach silnikowych z Hondą. Po testach przedsezonowych można powiedzieć, że to Red Bull RB19 jest najlepszą konstrukcją w tym sezonie, a kierowcy podkreślają, że przewyższa nawet zeszłoroczny mistrzowski bolid. Trzeba pamiętać o tym, że w Formule 1 trzeba dbać o ciągły rozwój. Zarówno technologiczny, jak i w relacjach między kierowcami. W obu kwestiach zespół Red Bulla czeka wiele pracy.

Zobacz też
Przegrał z Hamiltonem mistrzostwo świata. Teraz żąda 85 mln
Felipe Massa (fot. Getty Images)

Przegrał z Hamiltonem mistrzostwo świata. Teraz żąda 85 mln

| Motorowe / Formuła 1 
Ostatnia prosta sezonu F1! Kiedy wyścig GP Brazylii?
Ostatnia prosta sezonu F1! Kiedy wyścig GP Brazylii? (fot. Getty)

Ostatnia prosta sezonu F1! Kiedy wyścig GP Brazylii?

| Motorowe / Formuła 1 
Zmiana lidera klasyfikacji generalnej w Formule 1!
Lando Norris (fot. PAP/EPA)

Zmiana lidera klasyfikacji generalnej w Formule 1!

| Motorowe / Formuła 1 
Czas na GP Meksyku. O której kolejny wyścig Formuły 1?
F1. GP Meksyku 202F1. GP Meksyku 2025 [TERMINARZ]. Kiedy i o której wyścig? [GODZINA,DATA]5 [TERMINARZ]. Kiedy i o której wyścig? [GODZINA,DATA]

Czas na GP Meksyku. O której kolejny wyścig Formuły 1?

| Motorowe / Formuła 1 
F1: Norris wygrał kwalifikacje w Meksyku
Bolid Lando Norrisa (fot. Getty)

F1: Norris wygrał kwalifikacje w Meksyku

| Motorowe / Formuła 1 
McLaren od sierpnia czeka na triumf. Szef zespołu wciąż spokojny
Na zdjęciu widać zespół McLarena podczas weekendu wyścigowego Formuły 1. W centrum stoi szef ekipy Andrea Stella, rozmawiający ze swoimi kierowcami. Wszyscy mają na sobie charakterystyczne pomarańczowo-czarne stroje zespołu z logotypami sponsorów. Atmosfera jest swobodna i pełna optymizmu, co odzwierciedla zaufanie Stelli do swoich zawodników (fot. Getty Images)

McLaren od sierpnia czeka na triumf. Szef zespołu wciąż spokojny

| Motorowe / Formuła 1 
Max Verstappen wrócił do walki o tytuł
Max Verstappen (fot. Getty)

Max Verstappen wrócił do walki o tytuł

| Motorowe / Formuła 1 
Piastri wciąż z przewagą. Sprawdź klasyfikację generalną F1
F1: klasyfikacja generalna Formuły 1 w sezonie 2025 [AKTUALIZACJA]

Piastri wciąż z przewagą. Sprawdź klasyfikację generalną F1

| Motorowe / Formuła 1 
Znowu to zrobił! Gwiazda goni lidera
Max Verstappen (fot. Getty)

Znowu to zrobił! Gwiazda goni lidera

| Motorowe / Formuła 1 
Verstappen wygrał sprint w Austin. Dramat McLarena
Max Verstappen (fot. Getty)

Verstappen wygrał sprint w Austin. Dramat McLarena

| Motorowe / Formuła 1 
wyniki
terminarz
tabela
Wyniki
26 października 2025
Formuła 1
Grand Prix Meksyku - Wyścig

1

Lando Norris
Lando Norris

1:37:58.574

2

Charles Leclerc
Charles Leclerc

+30.324

3

Max Verstappen
Max Verstappen

+31.049

4

Oliver Bearman
Oliver Bearman

+40.955

5

Oscar Piastri
Oscar Piastri

+42.065

6

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

+47.837

7

George Russell
George Russell

+50.287

8

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

+56.446

9

Esteban Ocon
Esteban Ocon

+75.464

10

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

+76.863

11

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

+79.048

12

Alexander Albon
Alexander Albon

+1 lap

13

Isack Hadjar
Isack Hadjar

+1 lap

14

Lance Stroll
Lance Stroll

+1 lap

15

Pierre Gasly
Pierre Gasly

+1 lap

16

Franco Colapinto
Franco Colapinto

+1 lap

17

Carlos Sainz
Carlos Sainz

DNF

18

Fernando Alonso
Fernando Alonso

DNF

19

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

DNF

20

Liam Lawson
Liam Lawson

DNF

Rozwiń
25 października 2025
Formuła 1
Grand Prix Meksyku - Kwalifikacje

1

Lando Norris
Lando Norris

1:15.586

2

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:15.848

3

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:15.938

4

George Russell
George Russell

1:16.034

5

Max Verstappen
Max Verstappen

1:16.070

6

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:16.118

7

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:16.172

8

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:16.174

9

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:16.252

10

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:16.460

11

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:16.816

12

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:16.837

13

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:17.016

14

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:17.103

15

Liam Lawson
Liam Lawson

1:16.961

16

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:17.412

17

Alexander Albon
Alexander Albon

1:17.490

18

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:17.546

19

Lance Stroll
Lance Stroll

1:17.606

20

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:17.670

Rozwiń
Grand Prix Meksyku - Trening 3

1

Lando Norris
Lando Norris

1:16.633

2

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:16.978

3

George Russell
George Russell

1:17.145

4

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:17.199

5

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:17.232

6

Max Verstappen
Max Verstappen

1:17.242

7

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:17.253

8

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:17.396

9

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:17.415

10

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:17.526

11

Liam Lawson
Liam Lawson

1:17.552

12

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:17.574

13

Lance Stroll
Lance Stroll

1:17.598

14

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:17.664

15

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:17.801

16

Alexander Albon
Alexander Albon

1:17.994

17

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:18.046

18

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:18.412

19

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:18.581

20

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:18.611

Rozwiń
Grand Prix Meksyku - Trening 2

1

Max Verstappen
Max Verstappen

1:17.392

2

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:17.545

3

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:17.566

4

Lando Norris
Lando Norris

1:17.643

5

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:17.692

6

George Russell
George Russell

1:17.829

7

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:17.883

8

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:17.938

9

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:17.939

10

Lance Stroll
Lance Stroll

1:17.954

11

Liam Lawson
Liam Lawson

1:18.218

12

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:18.232

13

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:18.266

14

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:18.281

15

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:18.323

16

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:18.348

17

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:18.442

18

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:18.721

19

Alexander Albon
Alexander Albon

1:18.855

20

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:19.194

Rozwiń
24 października 2025
Formuła 1
Grand Prix Meksyku - Trening 1

1

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:18.380

2

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:18.487

3

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:18.760

4

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:18.784

5

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:18.916

6

Arvid Lindblad
Arvid Lindblad

1:18.997

7

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:19.038

8

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:19.090

9

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:19.331

10

Alexander Albon
Alexander Albon

1:19.384

11

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:19.409

12

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:19.472

13

Patricio O’Ward
Patricio O’Ward

1:19.680

14

Frederik Vesti
Frederik Vesti

1:19.689

15

Paul Aron
Paul Aron

1:19.862

16

Ryo Hirakawa
Ryo Hirakawa

1:20.073

17

Ayumu Iwasa
Ayumu Iwasa

1:20.153

18

Luke Browning
Luke Browning

1:20.310

19

Jak Crawford
Jak Crawford

1:20.371

20

Antonio Fuoco
Antonio Fuoco

1:20.854

Rozwiń
19 października 2025
Formuła 1
Grand Prix USA - Wyścig

1

Max Verstappen
Max Verstappen

1:34:00.161

2

Lando Norris
Lando Norris

+7.959

3

Charles Leclerc
Charles Leclerc

+15.373

4

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

+28.536

5

Oscar Piastri
Oscar Piastri

+29.678

6

George Russell
George Russell

+33.456

7

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

+52.714

8

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

+57.249

9

Oliver Bearman
Oliver Bearman

+64.722

10

Fernando Alonso
Fernando Alonso

+70.001

11

Liam Lawson
Liam Lawson

+73.209

12

Lance Stroll
Lance Stroll

+74.778

13

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

+75.746

14

Alexander Albon
Alexander Albon

+80.000

15

Esteban Ocon
Esteban Ocon

+83.043

16

Isack Hadjar
Isack Hadjar

+92.807

17

Franco Colapinto
Franco Colapinto

+1 lap

18

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

+1 lap

19

Pierre Gasly
Pierre Gasly

+1 lap

20

Carlos Sainz
Carlos Sainz

DNF

Rozwiń
18 października 2025
Formuła 1
Grand Prix USA - Kwalifikacje

1

Max Verstappen
Max Verstappen

1:32.510

2

Lando Norris
Lando Norris

1:32.801

3

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:32.807

4

George Russell
George Russell

1:32.826

5

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:32.912

6

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:33.084

7

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:33.044

8

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:33.139

9

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:33.124

10

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:33.160

11

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:33.334

12

Liam Lawson
Liam Lawson

1:33.360

13

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:33.466

14

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:33.599

15

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:34.039

16

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:34.125

17

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:34.136

18

Lance Stroll
Lance Stroll

1:34.540

19

Alexander Albon
Alexander Albon

1:34.690

20

Isack Hadjar
Isack Hadjar

DNF

Rozwiń
Grand Prix USA - Sprint

1

Max Verstappen
Max Verstappen

37:58.229

2

George Russell
George Russell

+0.395

3

Carlos Sainz
Carlos Sainz

+0.791

4

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

+1.224

5

Charles Leclerc
Charles Leclerc

+1.825

6

Alexander Albon
Alexander Albon

+2.576

7

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

+2.976

8

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

+4.147

9

Liam Lawson
Liam Lawson

+4.804

10

Pierre Gasly
Pierre Gasly

+5.126

11

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

+5.649

12

Isack Hadjar
Isack Hadjar

+6.228

13

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

+6.624

14

Franco Colapinto
Franco Colapinto

+8.006

15

Oliver Bearman
Oliver Bearman

+13.576

16

Esteban Ocon
Esteban Ocon

DNF

17

Lance Stroll
Lance Stroll

DNF

18

Lando Norris
Lando Norris

DNF

19

Oscar Piastri
Oscar Piastri

DNF

20

Fernando Alonso
Fernando Alonso

DNF

Rozwiń
17 października 2025
Formuła 1
Grand Prix USA - Kwalifikacje do sprintu

1

Max Verstappen
Max Verstappen

+

2

Lando Norris
Lando Norris

+0.071

3

Oscar Piastri
Oscar Piastri

+0.380

4

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

+0.502

5

George Russell
George Russell

+0.745

6

Fernando Alonso
Fernando Alonso

+0.767

7

Carlos Sainz
Carlos Sainz

+0.768

8

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

+0.892

9

Alexander Albon
Alexander Albon

+0.956

10

Charles Leclerc
Charles Leclerc

+0.961

11

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

+

12

Isack Hadjar
Isack Hadjar

+

13

Pierre Gasly
Pierre Gasly

+

14

Lance Stroll
Lance Stroll

+

15

Liam Lawson
Liam Lawson

+

16

Oliver Bearman
Oliver Bearman

+

17

Franco Colapinto
Franco Colapinto

+

18

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

+

19

Esteban Ocon
Esteban Ocon

+

20

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

DNF

Rozwiń
Grand Prix USA - Trening 1

1

Lando Norris
Lando Norris

1:33.294

2

Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg

1:33.549

3

Oscar Piastri
Oscar Piastri

1:33.573

4

Fernando Alonso
Fernando Alonso

1:33.639

5

Max Verstappen
Max Verstappen

1:33.648

6

Alexander Albon
Alexander Albon

1:33.920

7

George Russell
George Russell

1:33.931

8

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton

1:33.965

9

Isack Hadjar
Isack Hadjar

1:34.155

10

Oliver Bearman
Oliver Bearman

1:34.333

11

Esteban Ocon
Esteban Ocon

1:34.368

12

Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto

1:34.478

13

Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda

1:34.531

14

Lance Stroll
Lance Stroll

1:34.610

15

Liam Lawson
Liam Lawson

1:34.619

16

Franco Colapinto
Franco Colapinto

1:34.653

17

Pierre Gasly
Pierre Gasly

1:34.665

18

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli

1:34.737

19

Carlos Sainz
Carlos Sainz

1:35.874

20

Charles Leclerc
Charles Leclerc

1:36.080

Rozwiń
Terminarz
jutro
Formuła 1
15:30 Grand Prix Brazylii - Trening 1
19:30 Grand Prix Brazylii - Kwalifikacje do sprintu
08 listopada 2025
Formuła 1
15:00 Grand Prix Brazylii - Sprint
19:00 Grand Prix Brazylii - Kwalifikacje
09 listopada 2025
Formuła 1
18:00 Grand Prix Brazylii - Wyścig
21 listopada 2025
Formuła 1
01:30 Grand Prix Las Vegas - Trening 1
05:00 Grand Prix Las Vegas - Trening 2
22 listopada 2025
Formuła 1
01:30 Grand Prix Las Vegas - Trening 3
05:00 Grand Prix Las Vegas - Kwalifikacje
23 listopada 2025
Formuła 1
05:00 Grand Prix Las Vegas - Wyścig
Tabela
 
Drużyna
M
+/-
Pkt
1
Lando Norris
Lando Norris
0
357.0
2
Oscar Piastri
Oscar Piastri
0
356.0
3
Max Verstappen
Max Verstappen
0
321.0
4
George Russell
George Russell
0
258.0
5
Charles Leclerc
Charles Leclerc
0
210.0
6
Lewis Hamilton
Lewis Hamilton
0
146.0
7
Kimi Antonelli
Kimi Antonelli
0
97.0
8
Alexander Albon
Alexander Albon
0
73.0
9
Nico Hulkenberg
Nico Hulkenberg
0
41.0
10
Isack Hadjar
Isack Hadjar
0
39.0
11
Carlos Sainz
Carlos Sainz
0
38.0
12
Fernando Alonso
Fernando Alonso
0
37.0
13
Oliver Bearman
Oliver Bearman
0
32.0
14
Lance Stroll
Lance Stroll
0
32.0
15
Liam Lawson
Liam Lawson
0
30.0
16
Esteban Ocon
Esteban Ocon
0
30.0
17
Yuki Tsunoda
Yuki Tsunoda
0
28.0
18
Pierre Gasly
Pierre Gasly
0
20.0
19
Gabriel Bortoleto
Gabriel Bortoleto
0
19.0
20
Franco Colapinto
Franco Colapinto
0
0.0
21
Jack Doohan
Jack Doohan
0
0.0
Rozwiń
Polecane
Najnowsze
Papszun chwalony w Czechach. "Być może kiedyś sprawdzi się jako selekcjoner"
tylko u nas
Papszun chwalony w Czechach. "Być może kiedyś sprawdzi się jako selekcjoner"
Bartosz Wieczorek
Bartosz Wieczorek
| Piłka nożna / Liga Konferencji 
Vitezslav Lavicka i Marek Papszun
Haaland z podwójnie historyczną serią w Lidze Mistrzów
Erling Haaland (fot. Getty Images)
Haaland z podwójnie historyczną serią w Lidze Mistrzów
| Piłka nożna / Liga Mistrzów 
Trener Club Brugge: trzymaliśmy się planu [WIDEO]
Trener Club Brugge w wywiadzie po meczu z Barceloną – TVP Sport
Trener Club Brugge: trzymaliśmy się planu [WIDEO]
| Piłka nożna / Liga Mistrzów 
Szczęsny w ogniu krytyki. "Doprowadził do ogromnego bałaganu"
Wojciech Szczęsny (fot. Getty Images)
Szczęsny w ogniu krytyki. "Doprowadził do ogromnego bałaganu"
| Piłka nożna / Liga Mistrzów 
Szczęście Szczęsnego. Kontrowersyjny remis Barcelony w Brugii
Wojciech Szczęsny z pewnością popełnił w tej sytuacji błąd. Pytanie tylko: czy Polak faulował, czy był faulowany? (kadr: TVPSPORT.PL)
tylko u nas
Szczęście Szczęsnego. Kontrowersyjny remis Barcelony w Brugii
Fot. TVP
Rafał Rostkowski
Szok przed meczem Barcelony w LM. Autobus w płomieniach [WIDEO]
Szokujące sceny przed meczem Club Brugge – FC Barcelona (fot. Getty/X/
Szok przed meczem Barcelony w LM. Autobus w płomieniach [WIDEO]
| Piłka nożna / Liga Mistrzów 
Nowy lider. Sprawdź klasyfikację strzelców LM po 4. kolejce
Harry Kane (fot. PAP/EPA)
Nowy lider. Sprawdź klasyfikację strzelców LM po 4. kolejce
| Piłka nożna / Liga Mistrzów 
Do góry